Çalışanların kalite bilincinde artış sağlanması,
İşletmenin piyasa itibarında , pazarlama faaliyetlerinde ve uluslararası geçerliliği sayesinde ticari avantajları ile farklılık sağlaması,
Müşteri memnuniyetinde artış sağlanması,
Hata oranlarında, firelerde, yeniden işlemelerde azalma sağlanması,
Girdi, üretim ve son kontrollerin etkin olarak yapılmasının sağlanması,
Tedarikçilerin seçiminde, değerlendirilmesinde ve takibinde kolaylık sağlanması,
İşletme içi yetki ve sorumlulukların tespitinde ve dağıtılmasında kolaylık sağlanması,
İşletme faaliyetlerinin standartlaştırılmasını sağlayacak dökümantasyonun oluşturulması,
Geçmişe yönelik kayıtların düzenli bir şekilde tutulmasını sağlayacak altyapının oluşturulması,
Veriler ve istatistiksel ölçümler doğrultusunda durum analizlerinin yapılabilmesi ve geleceğe yönelik kararlarda bu analiz sonuçlarının kullanılabilmesi.